Leveransvillkor
Ingen lägsta ordersumma, alla ordrar är välkomna.
-Leverans
Normal leveranstid är cirka 1-3 dagar. Under högsäsong kan det ta längre tid.
Vi skickar beställningar med DHL. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.
Fast Frakt på 75:- förutom på skrymmande produkter, då är frakten 375:- och levereras med hemleverans.
Man kan även välja att hämta sin beställning i fysiska butiken
på Industrigatan 16 i Säffle
-Miljösmart
Vi försöker i den mån det går att återanvända emballage när vi skickar varor, vilket betyder att vi återanvänder allt emballage som vi själva får våra i.
-Ej uthämtade paket
Dina varor finns kvar på utlämningsstället i 7 dagar.
Ej hämtade varor returneras till oss.
För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, fn. 375:-
(ångerfristen) gäller under 14 dagar.
Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot varan eller en väsentlig del av den.
Om avtalet gäller en specialtillverkad vara – eller en vara som fått en tydlig personlig prägel, börjar ångerfristen löpa den dag vi lämnat information.
När du utnyttjat din ångerrätt:
Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Du får inte använda den, men naturligtvis försiktigt undersöka den. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten.
Varan ska vara åter hos senast 14 dagar efter ditt mottagande av varan.
Hör av dig innan du skickar tillbaka.
Returer sker på din egen bekostnad utom om varan är defekt eller om vi har packat fel.
Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott.
Vid byten betalar vi den nya frakten från oss till dig.
Om du ångrat ditt köp, hör av dig innan du skickar tillbaka, så vi vet att det är på väg.
skicka gärna ev spårningsnummer på paketet.
Returer skickas till
Vackert Hemma
Hammar Pumpbacken
66193 Säffle
När du utnyttjat din ångerrätt ska du,
sända eller lämna tillbaka den till oss, så den är åter hos oss senast 14 dagar efter ditt mottagande av varan.
-Reklammation:
om en vara är skadad eller defekt ska detta meddelas till oss senast 5 dagar efter paketet är uthämtat, annars kaningen retur eller återbetalning göras.
Ny vara skickas till dig och du får en retursedel för den felaktiga/defekta vara
Återbetalningsskyldighet:
Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan.
Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka varan vid ångerköp.
Klarna
Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna
de betalningsalternativ som kan erbjudas dig.
Vilket betalningsalternativ du än väljer så är
Klarna den som hanterar betalningstransaktionen.
Aktuella betalningsalternativ som för närvarande
erbjudas genom Klarna är
Faktura, Delbetalning Kortbetalning och Swish
Skaffa gärna klarna-appen så har du tillgång till alla dina köp
via klarna, och du kan betala faktura direkt i appen.
Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).
Eventuella tvister löses i första hand i diskussion med vår kundtjänst. Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och hänvisar i övrigt till Europeiska kommissionens verktyg för tvistlösning på nätet: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Produkten har blivit tillagd i varukorgen